2020-03-18
AB Lietuvos paštas, kaip ir kitos Vyriausybės paskelbto karantino laikotarpyje dirbančios strategiškai svarbios institucijos ir įmonės, tęsia savo veiklą. Bendrovė, be įstatymo numatytos teikti universaliosios pašto paslaugos, gyventojams toliau pristatys tokias kritiškai svarbias paslaugas, kaip pensijos, išmokos, tęs siuntų pristatymo paslaugą įsigijusiems būtinas prekes elektroninėse parduotuvėse. Tačiau, siekdama riboti kontaktą tarp savo darbuotojų ir gyventojų, nuo kovo 16 d. – 30 d. taikys tam tikrus veiklos apribojimus.
Dalinamės atsakymais į dažniausiai užduodamus klausimus apie pašto veiklą karantino metu:
AB Lietuvos paštas yra strateginės reikšmės įmonė, kuri teikia būtinąsias paslaugas. Kaip strateginė įmonė, mes privalome ne tik užtikrinti universaliosios pašto paslaugos teikimą Lietuvos Respublikos pašto įstatyme numatytomis sąlygomis, bet ir užtikrinti tai, kad pensijos ir/ar pašalpos pasiektų Lietuvos gyventojus. Siekiant įgyvendinti įsipareigojimus ir vadovaujantis LRV 2020 kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“, bendrovė privalo vykdyti būtinąsias neatidėliotinas funkcijas ir jų vykdymui skirtų paslaugų teikimą pašto skyriuose.
Nei Kinijoje, nei Italijoje karantino ir pandemijos paskelbimo metu, pašto veikla nebuvo ir nėra stabdoma, nes pašto teikiamos paslaugos tampa kritiškai svarbios teikiant pašto paslaugas bei pristatant pensijas ir pašalpas.
Paštuose šiuo metu teikiamos siuntų priėmimo, išdavimo, pensijų, pašalpų išmokėjimo, įmokų priėmimo, prenumeratos užsakymo, perlaidų priėmimo, išmokėjimo paslaugos. Iš klientų siuntimui priimsime tik pačių supakuotas siuntas.
Karantino laikotarpiu mažmeninės prekės, išskyrus pakuotes ir kitas taros prekes, neparduodamos, neteikiamos kreditavimo, siuntų pakavimo paslaugos.
Pašto skyriai dirbs įprastu grafiku. Esantys prekybos centruose trumpins savo darbo laiką atsižvelgiant į prekybos centrų darbo laiką.
Taip, galima siųsti visas siuntas, labiausiai rekomenduojame tai daryti naudojantis savitarnos sistema https://manosiuntos.post.lt arba LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalais. Naudojantis pastaraisiais, pašto siuntą galėsite išsiųsti bet kuriuo paros metu, išvengsite bet kokio žmogiškojo kontakto.
Šiuo metu (kovo 17 d. duomenys) pašto veikla sustabdyta: Mongolijoje, Kuveite, Džibutyje, Libijoje.
Pašto veiklos sutrikimai fiksuojami Italijoje, Saudo Arabijoje, Australijoje, Kipre, Salvadore, Nyderlanduose, Slovėnijoje, Ispanijoje, Austrijoje, Ukrainoje, Airijoje.
Atkreiptinas dėmesys, kad dėl sustabdyto oro transporto, siuntas galima transportuoti tik antžeminiu būdu, o tai labai prailgina siuntų pristatymo terminus. Su šiuo sunkumu susiduria dauguma siuntų ir logistikos paslaugas teikiančių įmonių.
Karantino laikotarpiu laiškininkai teikia paslaugas „iki slenksčio“, tai reiškia, kad neina į kliento namus. Užtikrinant saugumą privalu pensiją teikti lauke (jei tai daugiabutis – laiptinėje, gyvenamajame name – lauke). Laiškininkas išmoka klientui pensiją ar išmoką, pinigus klientui įdėdamas į voką.
Jei klientas dėl sveikatos sunkumų ar kitų priežasčių neturi galimybės priimti paslaugos ne savo gyvenamosiose patalpose, paslaugos suteikiamos kliento įgaliotam asmeniui, laiškininkui į kliento gyvenamąsias patalpas neįeinant.
Siuntos pašto skyriuose saugomos iki 30 dienų. Jei karantino metu baigsis klientui skirtas laikas siuntos atsiėmimui, ji bus saugoma pašte (nebūtinai pašto skyriuje) ir bus išduodama klientui TIK karantinui pasibaigus. Tokios siuntos klientui bus išduodamos dar 30 dienų po karantino pabaigos.
Jei ant siuntos yra nurodytas telefono numeris, Lietuvos paštas sieks įdėti siuntą į LP EXPRESS terminalą tam, kad klientas galėtų ją pasiimti jam patogiu metu be jokio žmogiškojo kontakto.
Karantino metu ant registruotos siuntos, išskyrus procesinius dokumentus, pasirašinėti nereikia. Visos registruotos siuntos, jei jos telpa į pašto dėžutę, turėtų būti į ją įdedamos, o kontaktas su klientu tokiu atveju yra ne tik nebūtinas, bet ir draudžiamas. Tai darome dėl pačių klientų ir darbuotojų saugumo. Jei registruota siunta atsiimama pašte – pasirašyti reikės.
Šiuo metu kuriamas procesas, kuris leistų tai atlikti, bet siunta jokiais būdais negalės būti nukreipta į terminalą, jei ant siuntos nebus nurodytas gavėjo telefono numeris.
Mobilieji laiškininkai dirba ir spaudą vežioja įprastu savo darbo grafiku.
Mobilūs laiškininkai laikinai neteiks prekių pardavimo paslaugų, registruotąsias siuntas iki 2 kg, išskyrus siuntas su procesiniais dokumentais, pristatys į gaunamųjų laiškų dėžutes. Jei registruotosios siuntos į dėžutę netelpa, laiškininkai paliks pranešimą, informuojantį, kad klientas gali užsakyti pakartotiną siuntos pristatymą.
Karantino laikotarpiu mobilaus laiškininko pastovėjimo vieta bus lauke, prie pertvarkyto pašto patalpų.
Į gaunamųjų laiškų dėžutes netelpančias siuntas įteiks, išmokas.
Kurjeriai dirbs pagal įprastą grafiką, bet turite galimybę su jais susiderinti, kad jūsų siunta būtų palikta jums patogiame LP EXPRESS siuntų savitarnos terminale. Kurjerių teikiamos paslaugos privalo būti teikiamos lauke (jeigu klientas gyvena nuosavame name) arba daugiabučio laiptinėje (jeigu klientas gyvena daugiabutyje).
Karantino metu nedirba.
Lietuvos paštas daro viską, kad apsaugotų klientus bei savo darbuotojus nuo galimų rizikų. Šiam tikslui yra sudaryta speciali darbo grupė visiems kylantiems klausimams operatyviai spręsti ir reaguoti.
Kovo 16 – 30 d. pašto veikla yra apribota, siekiant mažesnio kontakto su klientais.