Svarbi informacija karantino metu

2020-03-18

AB Lietuvos paštas, kaip ir kitos Vyriausybės paskelbto karantino laikotarpyje dirbančios strategiškai svarbios institucijos ir įmonės, tęsia savo veiklą. Bendrovė, be įstatymo numatytos teikti universaliosios pašto paslaugos, gyventojams toliau pristatys tokias kritiškai svarbias paslaugas, kaip pensijos, išmokos, tęs siuntų pristatymo paslaugą įsigijusiems būtinas prekes elektroninėse parduotuvėse. Tačiau, siekdama riboti kontaktą tarp savo darbuotojų ir gyventojų, nuo kovo 16 d. – 30 d. taikys tam tikrus veiklos apribojimus.

Dalinamės atsakymais į dažniausiai užduodamus klausimus apie pašto veiklą karantino metu:

Kodėl Lietuvos paštas dirba karantino metu?

AB Lietuvos paštas yra strateginės reikšmės įmonė, kuri teikia būtinąsias paslaugas. Kaip strateginė įmonė, mes privalome ne tik užtikrinti universaliosios pašto paslaugos teikimą Lietuvos Respublikos pašto įstatyme numatytomis sąlygomis, bet ir užtikrinti tai, kad pensijos ir/ar pašalpos pasiektų Lietuvos gyventojus. Siekiant įgyvendinti įsipareigojimus ir vadovaujantis LRV 2020 kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“, bendrovė privalo vykdyti būtinąsias neatidėliotinas funkcijas ir jų vykdymui skirtų paslaugų teikimą pašto skyriuose.

Nei Kinijoje, nei Italijoje karantino ir pandemijos paskelbimo metu, pašto veikla nebuvo ir nėra stabdoma, nes pašto teikiamos paslaugos tampa kritiškai svarbios teikiant pašto paslaugas bei pristatant pensijas ir pašalpas.

Kokias prekes, paslaugas galiu tikėtis gauti atvykus į pašto skyrių?

Paštuose šiuo metu teikiamos siuntų priėmimo, išdavimo, pensijų, pašalpų išmokėjimo, įmokų priėmimo, prenumeratos užsakymo, perlaidų priėmimo, išmokėjimo paslaugos. Iš klientų siuntimui priimsime tik pačių supakuotas siuntas.

Karantino laikotarpiu mažmeninės prekės, išskyrus pakuotes ir kitas taros prekes, neparduodamos, neteikiamos kreditavimo, siuntų pakavimo paslaugos. 

Kaip dirbs pašto skyriai?

Pašto skyriai dirbs įprastu grafiku. Esantys prekybos centruose trumpins savo darbo laiką atsižvelgiant į prekybos centrų darbo laiką.

Ar galima siųsti visas siuntas?

Taip, galima siųsti visas siuntas, labiausiai rekomenduojame tai daryti naudojantis savitarnos sistema https://manosiuntos.post.lt arba LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalais. Naudojantis pastaraisiais, pašto siuntą galėsite išsiųsti bet kuriuo paros metu, išvengsite bet kokio žmogiškojo kontakto.

Ar į visas šalis galime siųsti siuntas? Kokie siuntimo terminai?

Šiuo metu (kovo 17 d. duomenys) pašto veikla sustabdyta: Mongolijoje, Kuveite, Džibutyje, Libijoje.

Pašto veiklos sutrikimai fiksuojami Italijoje, Saudo Arabijoje, Australijoje, Kipre, Salvadore, Nyderlanduose, Slovėnijoje, Ispanijoje, Austrijoje, Ukrainoje, Airijoje.

Atkreiptinas dėmesys, kad dėl sustabdyto oro transporto, siuntas galima transportuoti tik antžeminiu būdu, o tai labai prailgina siuntų pristatymo terminus. Su šiuo sunkumu susiduria dauguma siuntų ir logistikos paslaugas teikiančių įmonių.

Kaip bus pristatomos pensijos?

Karantino laikotarpiu laiškininkai teikia paslaugas „iki slenksčio“, tai reiškia, kad neina į kliento namus. Užtikrinant saugumą privalu pensiją teikti lauke (jei tai daugiabutis – laiptinėje, gyvenamajame name – lauke). Laiškininkas išmoka klientui pensiją ar išmoką, pinigus klientui įdėdamas į voką.

Jei klientas dėl sveikatos sunkumų ar kitų priežasčių neturi galimybės priimti paslaugos ne savo gyvenamosiose patalpose, paslaugos suteikiamos kliento įgaliotam asmeniui, laiškininkui į kliento gyvenamąsias patalpas neįeinant.

Ar siunta bus saugoma pašte iki karantino pabaigos?

Siuntos pašto skyriuose saugomos iki 30 dienų. Jei karantino metu baigsis klientui skirtas laikas siuntos atsiėmimui, ji bus saugoma pašte (nebūtinai pašto skyriuje) ir bus išduodama klientui TIK karantinui pasibaigus. Tokios siuntos klientui bus išduodamos dar 30 dienų po karantino pabaigos.

Jei ant siuntos yra nurodytas telefono numeris, Lietuvos paštas sieks įdėti siuntą į LP EXPRESS terminalą tam, kad klientas galėtų ją pasiimti jam patogiu metu be jokio žmogiškojo kontakto.

Ar turiu pasirašinėti ant registruotosios siuntos? Kaip jos bus pristatomos?

Karantino metu ant registruotos siuntos, išskyrus procesinius dokumentus, pasirašinėti nereikia. Visos registruotos siuntos, jei jos telpa į pašto dėžutę, turėtų būti į ją įdedamos, o kontaktas su klientu tokiu atveju yra ne tik nebūtinas, bet ir draudžiamas. Tai darome dėl pačių klientų ir darbuotojų saugumo.  Jei registruota siunta atsiimama pašte – pasirašyti reikės.

Nenoriu gauti siuntos į namus, ar galite nukreipti į terminalą?

Šiuo metu kuriamas procesas, kuris leistų tai atlikti, bet siunta jokiais būdais negalės būti nukreipta į terminalą, jei ant siuntos nebus nurodytas gavėjo telefono numeris.

Ar mobilūs laiškininkai vežioja spaudą ir kt.? Kokiu grafiku?

Mobilieji laiškininkai dirba ir spaudą vežioja įprastu savo darbo grafiku.

Kaip dirbs mobilieji laiškininkai?

Mobilūs laiškininkai laikinai neteiks prekių pardavimo paslaugų, registruotąsias siuntas iki 2 kg, išskyrus siuntas su procesiniais dokumentais, pristatys į gaunamųjų laiškų dėžutes. Jei registruotosios siuntos į dėžutę netelpa, laiškininkai paliks pranešimą, informuojantį, kad klientas gali užsakyti pakartotiną siuntos pristatymą.

Karantino laikotarpiu mobilaus laiškininko pastovėjimo vieta bus lauke, prie  pertvarkyto pašto patalpų.

Į gaunamųjų laiškų dėžutes netelpančias siuntas įteiks, išmokas.

Kaip dirbs kurjeriai?

Kurjeriai dirbs pagal įprastą grafiką, bet turite galimybę su jais susiderinti, kad jūsų siunta būtų palikta jums patogiame LP EXPRESS siuntų savitarnos terminale. Kurjerių teikiamos paslaugos privalo būti teikiamos lauke (jeigu klientas gyvena nuosavame name) arba daugiabučio laiptinėje (jeigu klientas gyvena daugiabutyje).

Ar dirba „PayPost“ skyriai?

Karantino metu nedirba.

Kaip Lietuvos paštas apsaugo savo darbuotojus ir klientus?

Lietuvos paštas daro viską, kad apsaugotų klientus bei savo darbuotojus nuo galimų rizikų. Šiam tikslui yra sudaryta speciali darbo grupė visiems kylantiems klausimams operatyviai spręsti ir reaguoti.

Kovo 16 – 30 d. pašto veikla yra apribota, siekiant mažesnio kontakto su klientais.

  • Darbuotojams paruoštos ir pagal aplinkybes atnaujinamos darbo instrukcijos, kuriose yra numatyti būdai, kaip maksimaliai apsaugoti save ir savo klientą, tuo pačiu atsisakant kai kurių reikalautų atributų, pvz., parašų rinkimo įteikiant registruotas siuntas. Lietuvos pašto darbuotojai pagal naujas taisykles teikia paslaugas tik „iki slenksčio“, neįeidami į kliento gyvenamąsias patalpas. Registruotos siuntos, išskyrus procesinius dokumentus, telpančios į gaunamų laiškų dėžutes, paliekamos šiose dėžutėse, neimant kliento parašo.
  • Lietuvos pašto skyriuose yra įgyvendinami higienos reikalavimai, valomi, dezinfekuojami paviršiai. Darbuotojams tiekiamas dezinfekcinis skystis, taip pat darbuotojai, kurie turi tam galimybes, raginami reguliariai plauti rankas vandeniu ir muilu ne trumpiau nei 20 sekundžių.
  • Skyriuose rekomenduojame vėdinti patalpas kas dvi valandas darant pertraukas po 15min. ten, kur tai yra įmanoma, tuo metu darbuotojams nusiplaunant rankas, nuvalant paviršius.
  • Visiems darbuotojams, kurie yra rizikos grupėje, ar turi nuogąstavimų dėl savo sveikatos būklės, Lietuvos paštas suteikia atostogas. Tėvams, kurie augina mažamečius vaikus, rekomenduoja kreiptis į šeimos gydytoją nedarbingumo pažymėjimui gauti.
  • Dėl visų gerovės ir saugumo, bendrovė prašo gyventojų būti sąmoningais ir pagal galimybes atidėti vizitus į pašto skyrius, neatidaryti durų pašto darbuotojams, jei namie yra saviizoliacijoje esančių gyventojų. Jei apsilankymas pašto skyriuje neišvengiamas – laikytis taisyklės prie klientų aptarnavimo specialisto prieiti po vieną, palaikyti saugų (didesnį nei 1 m) atstumą. Prašome klientų būti supratingais, nes nei laiškininkai, nei kurjeriai karantino metu dėl savo ir dėl klientų sveikatos neteiks paslaugų uždarose patalpose.
  • Pensijų išmokėjimui laiškininkai naudoja vokus, kuriuose gali saugiai įteikti pensijas.
  • Siekiant sumažinti darbuotojų kontaktą su klientais, paštuose sumažinta paslaugų teikimo apimtis – neparduodamos prekės, išskyrus pakavimo priemones ir pašto ženklus.
  • Lietuvos paštas siekia maksimalų siuntų kiekį (jei nurodytas telefono numeris) nukreipti į LP EXPRESS terminalus, siekiant išvengti žmogiškojo kontakto ir maloniai prašo klientų siuntas atsiimti kaip įmanoma operatyviau

 

Buvo naudinga? Dalinkitės: