Svarbi informacija dėl COVID-19

 

Svarbu! Esant dideliam siuntų srautui ir apribotam susisiekimui su užsienio valstybėmis, siuntų pristatymas Lietuvoje gali vėluoti iki 3 dienų, o užsienio siuntos gali vėluoti ir ilgiau.

Lietuvos paštas karantino laikotarpiu dirba užtikrindamas tiek klientų, tiek darbuotojų saugumą.
Dalinamės atsakymais į dažniausiai užduodamus klausimus apie pašto veiklą šiuo laikotarpiu:

Informacija atnaujinta 2021 06 02

Galimi pašto skyrių bei laiškininkų darbo sutrikimai  

Nors Lietuvos paštas griežtai laikosi visų Vyriausybės numatytų saugumo reikalavimų ir rekomendacijų, deja, pandemija neaplenkia ir pašto darbuotojų.

Vos tik sužinoma apie darbuotojui nustatytą ligą, nedelsiant imamasi visų saugumo priemonių. Klientų bei darbuotojų saugumas šiuo metu yra svarbiausias, todėl kartais tenka keisti skyriaus darbą – kol patalpos dezinfekuojamos, skyriai laikinai nedirba, ieškant pavaduojančių darbuotojų arba dėl jų trūkumo, kartais trumpinamas skyrių darbo laikas; taip pat gali sutrikti ir laiškininkų darbas – apylinkės gali būti aptarnaujamos vėliau nei įprastai, t. y. laiškininkai korespondenciją bei siuntas gali pristatyti vėliau.

Suprantame, kad tai gali sukelti nepatogumų. Atsiprašome už juos. Kiekvieną kartą darome viską, kad įprasta pašto skyrių bei jiems priklausančių laiškininkų veikla būtų kuo greičiau atstatyta.

Klientų aptarnavimas pašto skyriuose

Lankantis Lietuvos pašto bei „PayPost" skyriuose būtina dėvėti apsauginę veido kaukę.

Be kaukių atvykę klientai bus neaptarnaujami ir paprašyti sugrįžti tik jas dėvint.

Paslaugos bus teikiamos įprastai, tačiau prašoma laikytis numatytų taisyklių. Kiekviename pašto skyriuje ant durų iškabinti informaciniai plakatai, kuriuose parašyta, kiek vienu metu patalpoje gali būti aptarnaujama klientų. Prašoma laikytis šių reikalavimų, jeigu patalpoje jau yra tiek žmonių, savo eilės palaukti lauke. Taip pat labai svarbu laikytis saugaus atstumo nuo kitų klientų. Pašto skyriai dirbs įprastu grafiku.

Registruotas pašto siuntas, išskyrus įvertintąsias pašto siuntas bei siuntas su procesiniais dokumentais, paštuose bus įteikiamos asmenims, kurie pateiks pranešimą arba parodys SMS žinutę. Pateikus pranešimą arba SMS, klientui nereikia rodyti asmens dokumento.

Pagal naujausius ribojimus, vienam žmogui patalpoje reikia užtikrinti 15 kv. m. plotą. Tai reiškia, kad skyriuose vienu metu galima aptarnauti perpus mažiau klientų, likusių maloniai prašoma palaukti už durų. Svarstomos įvairios alternatyvos, kaip skyriuose aptarnauti daugiau žmonių – priklausomai nuo poreikio, planuojama ilginti darbo laiką ir pritaikyti kitus procesus, kurie leistų aptarnauti klientus greičiau. Tačiau visiems sprendimas įgyvendinti reikia laiko – ne tik perorganizuoti procesus, bet ir rasti darbuotojus.

Siuntas formuokite savitarnoje

Visas siuntas – siunčiamas Lietuvoje ir užsienyje, registruotas ir ne (CSu sekimu“ ir „Be sekimo“) galima formuoti Lietuvos pašto savitarnoje.

Tai yra geriausia alternatyva, nes suformavus siuntą internetu ir ją tinkamai supakavus, užklijavus siuntos lipduką (jį galima atsispausdinti ant paprasto balto lapo ir priklijuoti lipnia juosta), beliks siuntą atnešti į artimiausią pašto skyrių ir ją palikti tam skirtoje zonoje.

Klientai, suformavę siuntą internete, į pašto skyrių įleidžiami be eilės. Atsižvelgiant į šiandieninę situaciją, prašoma atkreipti dėmesį į ant pašto durų kabantį plakatą apie vienu metu patalpoje galimą žmonių skaičių. Jeigu tuo metu tiek žmonių jau yra, reikėtų palaukti kol vienas išeis ir bus galima įeiti nepažeidžiant saugumo taisyklių.

Ar į visas šalis galime siųsti siuntas? Kokie siuntimo terminai?

Visose nurodytose šalyse galimi siuntimo sutrikimai, į išskirtas valstybes tiek pašto, tiek LP EXPRESS siuntų laikinai nepriimame.
Detalesnę informaciją galite rasti ČIA.

Kainų skaičiuoklės informacija šiuo metu neatnaujinama.

Lentelėje nurodomos orientacinės siuntų trukmės (dienomis) į populiariausias kryptis. Situacija nuolat keičiasi, todėl kiekvienos siuntos pristatymo terminas gali skirtis nuo orientacinės trukmės.

Gavimo šalis

Vidutinė siuntų pristatymo trukmė („Pasirašytinai“ ir „Su sekimu“)

Airija 14 d. 
Baltarusija 6 d.
Didžioji Britanija 15 d.
Ispanija 15 d.
Italija 14 d.
Jungtinės Amerikos Valstijos 30 d.
Latvija 9 d.
Lenkija 12 d.
Norvegija 14 d.
Olandija 8 d.
Prancūzija 8 d.
Rusija 12 d.
Vokietija 7 d.

 

Svarbu! Dėl išaugusio siuntų į JAV kiekio, pastaruoju metu fiksuojami sutrikimai pristatant siuntas į JAV. Situacija jau gerėja, balandžio pabaigoje ir vėliau išsiųstos siuntos gavėjus jau turėtų pasiekti įprastais terminais. Atsiprašome už nepatogumus. Plačiau apie šią situaciją čia

Registruotų siuntų pristatymas

Laisvėjant karantinui, nuo vasario 15 d., pirmadienio, grąžinamas įprastas registruotų siuntų bei laiškų pristatymas, kai jie įteikiami gavėjui į rankas. Kaip ir iki šiol, paslaugos teikiamos laikantis visų saugumo reikalavimų, klientai aptarnaujami laikantis principo „iki slenksčio“.

Tuo atveju, jeigu gavėjo nebus namuose, registruotas laiškas ar siunta bus nukreipta į gavėjo adresui priskirtą pašto skyrių, kai kurios siuntos, ant kurių nurodytas gavėjo mob. tel. nr., bus nukreiptos į artimiausią LP EXPRESS paštomatą – gavėjui apie gautą siuntą bus paliktas popierinis pranešimas (jeigu siunta nukreipta į pašto skyrių) arba trumpoji SMS žinutė.

Kaip dirba mobilieji laiškininkai?

Mobilieji laiškininkai, aptarnaujantys kaimo vietovių gyventojus, į pašto dėžutes netelpančias, įvertintąsias, išperkamąsias siuntas, siuntas su įteikimo pranešimais, žymomis „Įteikti asmeniškai“, siuntas su procesiniais dokumentais, siuntinius taip pat įteiks „iki slenksčio“. Neradus gavėjo namuose ar biure, mobilusis laiškininkas paliks pranešimą, kad gavėjas galėtų užsisakyti pakartotinį pristatymą.

Gavėjas už siuntas, įteiktas per saugų atstumą, turi pasirašyti Mobilaus laiškininko skenerio langelyje arba pateikti asmens dokumentą (ID kortelę/pasą/vairuotojo pažymėjimą) ir padiktuoti 4 paskutinius dokumento numerio skaičius. Mobilus laiškininkas parašo vietoje įrašo kliento pateiktus dokumento numerio skaičius.

Mobilieji ir motorizuotieji laiškininkai, esant poreikiui, pristato LP EXPRESS siuntas.

Kaip dirba kurjeriai?

 

Galimi trys kurjerinės siuntos pristatymo variantai:

  • siuntos pristatymas gavėjo adresu iki slenksčio,kai siunta įteikiama gavėjui per saugų, ištiestos rankos atstumą;
  • siuntos nukreipimas į LP EXPRESS paštomatą;
  • siuntos nukreipimas į pašto skyrių.
  • Ekstremalios situacijos laikotarpiu siuntų išdavimo paslaugos Logistikos centruose nebus teikiamos.

 

Atsiimant siuntą iš kurjerio, identifikacija galima:

  • Nurodant SMS žinute atsiųstą siuntos atsiėmimo kodą;
  • Per saugų atstumą pasirašant kurjerio planšetėje;
  • Tuo atveju, jei gavėjui netiks nei vienas iš šių būdų, bus laikomasi iki šiol taikytos atsiėmimo praktikos – kurjeriui reikės; nurodyti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento numerio 4 paskutinius skaitmenis.

Siuntos su išperkamuoju (COD) ar muito mokesčiu galės būti apmokamos tiek grynais, tiek banko kortele. Rekomenduojama naudotis mokėjimo kortele, kuri turi bekontakčio mokėjimo galimybę.

LABAI SVARBU, jeigu esate saviizoliacijoje, jokiu būdu neatidarykite durų pašto darbuotojams, pats neikite atsiimti siuntos.

Jei klientas yra saviizoliacijoje, jis privalo apie tai informuoti kurjerį. Tokiu atveju, siunta bus palikta prie gavėjo durų slenksčio. Apie paliktą siuntą kurjeris gavėją informuos skambučiu, kurio metu, siekdamas identifikuoti gavėją, paprašys padiktuoti SMS žinute atsiųstą siuntos atsiėmimo kodą Jeigu toks pristatymo būdas gavėjui nebus tinkamas, su kurjeriu bus galima susitarti dėl siuntos pristatymo į artimiausią LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalą ar dėl pakartotinio pristatymo pasibaigus saviizoliacijai.

Saviizoliacijoje esantiems gavėjams siuntos su išperkamuoju mokesčiu (COD), taip pat sveriančios daugiau nei 30 kg, nepristatomos. 

 

SUNKIOS/DIDELĖS SIUNTOS. Siuntos, kurioms reikalingi krovos darbai, gyventojams pristatomos įprasta tvarka. Primename, kad atsiimant siuntą, nesvarbu, lauke ar atidarius namų duris, reikia laikytis saugaus atstumo, dėvėti nosį bei veidą dengiančią apsauginę kaukę. 

Siuntos saugojimo logistikos centre laikas – siunta bus saugojama 7 dienas. Pristatymo detalės derinamos kurjeriui susisiekus su gavėju telefonu.

 

Kurjeriui draudžiama vaikščioti po siuntėjo/kliento patalpas. Jei siuntų nebus galima paimti laikantis saugaus atstumo, kurjeris gali atsisakyti paimti siuntas.

Verslo klientams rekomenduojame: skirti atskirą zoną siuntoms priimti bei išsiųsti. Klientų aptarnavimas neturėtų užtrukti ilgiau kaip 15 min.

Kaip pristatomos išmokos?

Laiškininkas išmoka klientui pensiją ar išmoką, pinigus klientui įdėdamas į voką kartu su kvitu. Voką su pinigais ir kvitu klientui įteikia per ištiestos rankos atstumą bei paprašo, kad klientas ant kvito pasirašytų savo rašikliu bei kvitą grąžintų taip pat per ištiestos rankos atstumą.

Siuntos į LP EXPRESS paštomatus

Mes norime, kad siuntą gautumėte kuo greičiau, todėl užsipildžius gavėjo pasirinktam LP EXPRESS terminalui, siunta bus nukreipiama į artimiausią laisvą LP EXPRESS siuntų paštomatą. Gavėjai apie pokyčius bus informuoti SMS žinute. 

Dėl padidėjusio siuntų kiekio ir terminalų apkrovos galimybės perdėti siuntą į kitą terminalą nėra.

Neatsiėmus siuntos per 72 valandas LP EXPRESS savitarnos terminalų siuntos bus saugomos 7 dienas. Per šį laikotarpį Lietuvos paštas siuntą 1 kartą gali pakartotinai pristatyti į LP EXPRESS paštomatą. 

Saugumo reikalavimai pašto skyriuose
  • Darbuotojai dėvi apsaugines kaukes, klientų aptarnavimo langeliai apsaugoti specialiomis pertvaromis, patalpos reguliariai dezinfekuojamos ir vėdinamos.
  • Kiekviename pašto skyriuje ant durų iškabinti informaciniai plakatai, kuriuose parašyta, kiek vienu metu patalpoje gali būti aptarnaujama klientų. Prašoma laikytis šių reikalavimų, jeigu patalpoje jau yra tiek žmonių, savo eilės palaukti lauke. Taip pat labai svarbu laikytis saugaus atstumo nuo kitų klientų. Pašto skyriai dirbs įprastu grafiku.
  • Aptarnaujantis klientą darbuotojas stengiasi išlaikyti saugų metrų atstumą nuo kliento. Klientui priartėjus mažiau nei 1 metro atstumu, paprašo jį nutolti saugiu atstumu.
  • Aptarnaujantis darbuotojas iš kliento priima ir / ar atiduoda pinigus / dokumentus ištiestos rankos atstumu ir paprašo, kad klientas grąžintų dokumentus, duotų pinigus ištiestos rankos atstumu.
  • Klientų aptarnavimo specialistas stengiasi klientą aptarnauti greitai.