Svarbi informacija dėl COVID-19

ĮSIGALIOJUS SUGRIEŽTINTAM KARANTINUI PAŠTAS DIRBS

Svarbu! Esant dideliam siuntų srautui ir apribotam susisiekimui su užsienio valstybėmis, siuntų pristatymas Lietuvoje gali vėluoti iki 3 dienų, o užsienio siuntos gali vėluoti ir ilgiau.

Dalinamės atsakymais į dažniausiai užduodamus klausimus apie pašto veiklą šalyje esant ekspremaliai situacijai:

Informacija atnaujinta 2021 01 13

Galimi pašto skyrių bei laiškininkų darbo sutrikimai  

Nors Lietuvos paštas griežtai laikosi visų Vyriausybės numatytų saugumo reikalavimų ir rekomendacijų, deja, pandemija neaplenkia ir pašto darbuotojų.

Vos tik sužinoma apie darbuotojui nustatytą ligą, nedelsiant imamasi visų saugumo priemonių. Klientų bei darbuotojų saugumas šiuo metu yra svarbiausias, todėl kartais tenka keisti skyriaus darbą – kol patalpos dezinfekuojamos, skyriai laikinai nedirba, ieškant pavaduojančių darbuotojų arba dėl jų trūkumo, kartais trumpinamas skyrių darbo laikas; taip pat gali sutrikti ir laiškininkų darbas – apylinkės gali būti aptarnaujamos vėliau nei įprastai, t. y. laiškininkai korespondenciją bei siuntas gali pristatyti vėliau.

Šiuo metu laikini pokyčiai bei paslaugų vėlavimas galimas Akmenės pašte (K. Kasakausko g. 7)  ir šio skyriaus laiškininkų aptarnaujamoje apylinkėse. 

Suprantame, kad tai gali sukelti nepatogumų. Atsiprašome už juos. Kiekvieną kartą darome viską, kad įprasta pašto skyrių bei jiems priklausančių laiškininkų veikla būtų kuo greičiau atstatyta.

Klientų aptarnavimas pašto skyriuose

Lankantis Lietuvos pašto bei „PayPost" skyriuose bus būtina dėvėti apsauginę veido kaukę.

Be kaukių atvykę klientai bus neaptarnaujami ir paprašyti sugrįžti tik jas dėvint.

Paslaugos bus teikiamos įprastai, tačiau prašoma laikytis numatytų taisyklių. Kiekviename pašto skyriuje ant durų iškabinti informaciniai plakatai, kuriuose parašyta, kiek vienu metu patalpoje gali būti aptarnaujama klientų. Prašoma laikytis šių reikalavimų, jeigu patalpoje jau yra tiek žmonių, savo eilės palaukti lauke. Taip pat labai svarbu laikytis saugaus atstumo nuo kitų klientų. Pašto skyriai dirbs įprastu grafiku.

Registruotas pašto siuntas, išskyrus įvertintąsias pašto siuntas bei siuntas su procesiniais dokumentais, paštuose bus įteikiamos asmenims, kurie pateiks pranešimą arba parodys SMS žinutę. Pateikus pranešimą arba SMS, klientui nereikia rodyti asmens dokumento.

Pagal naujausius ribojimus, vienam žmogui patalpoje reikia užtikrinti 15 kv. m. plotą. Tai reiškia, kad skyriuose vienu metu galima aptarnauti perpus mažiau klientų, likusių maloniai prašoma palaukti už durų. Svarstomos įvairios alternatyvos, kaip skyriuose aptarnauti daugiau žmonių – priklausomai nuo poreikio, planuojama ilginti darbo laiką ir pritaikyti kitus procesus, kurie leistų aptarnauti klientus greičiau. Tačiau visiems sprendimas įgyvendinti reikia laiko – ne tik perorganizuoti procesus, bet ir rasti darbuotojus.

Siuntas formuokite savitarnoje

Visas siuntas – siunčiamas Lietuvoje ir užsienyje, registruotas ir ne („Su sekimu“ ir „Be sekimo“) galima formuoti Lietuvos pašto savitarnoje.

Tai yra geriausia alternatyva, nes suformavus siuntą internetu ir ją tinkamai supakavus, užklijavus siuntos lipduką (jį galima atsispausdinti ant paprasto balto lapo ir priklijuoti lipnia juosta), beliks siuntą atnešti į artimiausią pašto skyrių ir ją palikti tam skirtoje zonoje.

Klientai, suformavę siuntą internete, į pašto skyrių įleidžiami be eilės. Atsižvelgiant į šiandieninę situaciją, prašoma atkreipti dėmesį į ant pašto durų kabantį plakatą apie vienu metu patalpoje galimą žmonių skaičių. Jeigu tuo metu tiek žmonių jau yra, reikėtų palaukti kol vienas išeis ir bus galima įeiti nepažeidžiant saugumo taisyklių.

Ar į visas šalis galime siųsti siuntas? Kokie siuntimo terminai?

Duomenys atnaujinti lapkričio 19 d.

Visose nurodytose šalyse galimi siuntimo sutrikimai, į išskirtas valstybes tiek pašto, tiek LP EXPRESS siuntų laikinai nepriimame.
Detalesnę informaciją galite rasti ČIA.

Kainų skaičiuoklės informacija šiuo metu neatnaujinama.

Lentelėje nurodomos orientacinės siuntų trukmės (dienomis) į populiariausias kryptis. Situacija nuolat keičiasi, todėl kiekvienos siuntos pristatymo terminas gali skirtis nuo orientacinės trukmės.

 

GAVIMO ŠALIS

SIUNTIMO TRUKMĖ PAGAL SIUNTIMO BŪDĄ

PASIRAŠYTINAI

SU SEKIMU

JAV

18-20

18-20

Vokietija

8-12

8-12

UK

15-16

15-16

Prancūzija

13-16

13-16

Latvija

8-9

8-9

Lenkija

8-10

8-10

Italija

22-24

22-24

Rusija

22-23

22-23

Ispanija

19-20

19-20

Norvegija

23-24

23-24

Lietuvos paštas informuoja, kad kasdien sulaukiama vis daugiau oficialių pranešimų iš užsienio paštų apie galimus veiklos sutrikimus – dėl Covid-19 pandemijos antros bangos daugelis šalių susiduria su sunkumais, kurie tiesiogiai liečia pašto veiklą – auga siuntų kiekiai, o darbuotojų pajėgumai mažėja, dėl to galimi siuntų pristatymo vėlavimai.  Nors didelių vėlavimų, kokie buvo pavasarį, šiuo metu nefiksuojame, apie galimus nesklandumus šalys jau pradeda pranešti. Tarp šių šalių: Danija, Latvija, Izraelis, Ispanija, Airija, Belgija, Italija, Graikija, Prancūzija, Lenkija, Čekija, Slovėnija.

Registruotų siuntų pristatymas

Registruoti laiškai bei siuntos, telpančios į pašto dėžutę, bus į ją ir pristatomos.

Siuntos su procesiniais dokumentais ar įvertintosios siuntos bus įteikiamos „iki slenksčio“, t. y. pašto darbuotojai neaptarnaus klientų jų gyvenamųjų patalpų viduje – jeigu žmogus gyvena daugiabutyje, paslaugos teikiamos laiptinėje; gyvenantys nuosavuose namuose aptarnaujami kieme. Labai svarbu jokiu būdu neatidaryti durų pašto darbuotojams, jei namuose yra saviizoliacijoje esančių asmenų – informuokite laiškininką apie situaciją gestais ar žodžiu per langą, arba žodžiu per uždarytas duris.

Į pašto dėžutę netelpančios siuntos, taip pat išperkamosios siuntos, siuntos su įteikimo pranešimais bei su žyma „Įteikti asmeniškai“, bus išduodamos pašto skyriuje. Esant galimybei, didesnės siuntos bus pristatomos į LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalus. Apie siuntos nukreipimą į pašto skyrių ar terminalą klientai bus informuojami SMS žinute arba pranešimu.

Kaip dirba mobilieji laiškininkai?

Mobilieji laiškininkai, aptarnaujantys kaimo vietovių gyventojus, į pašto dėžutes netelpančias, įvertintąsias, išperkamąsias siuntas, siuntas su įteikimo pranešimais, žymomis „Įteikti asmeniškai“, siuntas su procesiniais dokumentais, siuntinius taip pat įteiks „iki slenksčio“. Neradus gavėjo namuose ar biure, mobilusis laiškininkas paliks pranešimą, kad gavėjas galėtų užsisakyti pakartotinį pristatymą.

Gavėjas už siuntas, įteiktas per saugų atstumą, turi pasirašyti Mobilaus laiškininko skenerio langelyje arba pateikti asmens dokumentą (ID kortelę/pasą/vairuotojo pažymėjimą) ir padiktuoti 4 paskutinius dokumento numerio skaičius. Mobilus laiškininkas parašo vietoje įrašo kliento pateiktus dokumento numerio skaičius.

Mobilieji ir motorizuotieji laiškininkai, esant poreikiui, pristato LP EXPRESS siuntas.

Kaip dirba kurjeriai?

Žemiau išvardijami pagrindiniai LP EXPRESS kurjerių paslaugų pokyčiai. Jie įsigaliojo nuo lapkričio 6 dienos ir bus taikomi visoje Lietuvoje.

Galimi trys kurjerinės siuntos pristatymo variantai:

  • siuntos pristatymas gavėjo adresu iki slenksčio,kai siunta įteikiama gavėjui per saugų, ištiestos rankos atstumą;
  • siuntos nukreipimas į LP EXPRESS paštomatą;
  • siuntos nukreipimas į pašto skyrių.

Ekstremalios situacijos laikotarpiu siuntų išdavimo paslaugos Logistikos centruose nebus teikiamos.

Verslo klientams rekomenduojame: skirti atskirą zoną siuntų priėmimui bei išsiuntimui. Klientų aptarnavimas neturėtų užtrukti ilgiau kaip 15 min.

Trumpės siuntos saugojimo logistikos centre laikas – siunta bus saugojama 7 dienas.

Pristatymo detalės derinamos kurjeriui susisiekus su gavėju telefonu.

Klientai siuntos užnešimu turėtų pasirūpinti patys – kurjeris, prieš pristatydamas siuntą, telefonu informuos gavėją, kad siuntą reikės atsiimti lauke – siunta bus iškrauta iš automobilio ir paruošta pristatymui prie lauko/laiptinės durų. Primenama, kad atsiimant siuntą, nesvarbu, lauke ar atidarius namų duris, reikia laikytis saugaus atstumo, dėvėti nosį bei veidą dengiančią apsauginę kaukę. 

Jeigu siuntos gavėjas yra saviizoliacijoje, siunta bus palikta prie gavėjo durų slenksčio. Apie paliktą siuntą kurjeris gavėją informuos skambučiu, kurio metu, kaip patvirtinimo, paprašys padiktuoti gavėjo tapatybę patvirtinančio dokumento 4 paskutinius skaičius. Jeigu toks pristatymo būdas gavėjui nebus tinkamas, su kurjeriu bus galima susitarti dėl siuntos pristatymo į artimiausią LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalą ar dėl pakartotinio pristatymo pasibaigus saviizoliacijai. Saviizoliacijoje esantiems gavėjams siuntos su išperkamuoju mokesčiu (COD), taip pat sveriančios daugiau nei 30 kg, nepristatomos. Saviizoliacijoje esantiems gavėjams siuntos su išperkamuoju mokesčiu (COD), taip pat sveriančios daugiau nei 30 kg, nepristatomos.

Siuntos su išperkamuoju mokesčiu (COD) galės būti apmokamos tik banko kortele – kurjeriai grynųjų pinigų nepriims. Rekomenduojama naudotis mokėjimo kortele, kuri turi bekontakčio mokėjimo galimybę.

Siuntos gavėjams įteikiamos prie gavėjo buto/ namo durų slenksčio. LABAI SVARBU, jeigu esate saviizoliacijoje, jokiu būdu neatidarykite durų pašto darbuotojams, pats neikite atsiimti siuntos.

Jei klientas yra saviizoliacijoje, jis privalo apie tai informuoti kurjerį, kai šis su klientu susisiekia telefonu. Tokiu atveju kurjeris pasiūlo siuntą įdėti į LP EXPRESS terminalą ir informuoja klientą, kad siuntą jam iki durų gali pristatyti artimas žmogus ar giminaitis. Jei klientas to nepageidauja, kurjeris informuoja, kad siunta jam bus įteikta pasibaigus karantino laikotarpiui.

Atsiimant siuntą iš kurjerio, pakaks nurodyti SMS žinute atsiųstą siuntos atsiėmimo kodą. Tuo atveju, jei gavėjas šio kodo negaus, praras ar dėl kitų priežasčių negalės kurjeriui nurodyti atsiėmimo kodo, bus laikomasi iki šiol taikytos atsiėmimo praktikos – kurjeriui reikės nurodyti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento numerio 4 paskutinius skaitmenis

Kurjeriui draudžiama vaikščioti po siuntėjo/kliento patalpas. Jei siuntų nebus galima paimti laikantis saugaus atstumo, kurjeris gali atsisakyti paimti siuntas.

Kaip pristatomos išmokos?

Laiškininkas išmoka klientui pensiją ar išmoką, pinigus klientui įdėdamas į voką kartu su kvitu. Voką su pinigais ir kvitu klientui įteikia per ištiestos rankos atstumą bei paprašo, kad klientas ant kvito pasirašytų savo rašikliu bei kvitą grąžintų taip pat per ištiestos rankos atstumą.

Siuntos į LP EXPRESS paštomatus

Mes norime, kad siuntą gautumėte kuo greičiau, todėl užsipildžius gavėjo pasirinktam LP EXPRESS terminalui, siunta bus nukreipiama į artimiausią laisvą LP EXPRESS siuntų paštomatą. Gavėjai apie pokyčius bus informuoti SMS žinute. 

Dėl padidėjusio siuntų kiekio ir terminalų apkrovos galimybės perdėti siuntą į kitą terminalą nėra.

Neatsiėmus siuntos per 72 valandas LP EXPRESS savitarnos terminalų siuntos bus saugomos 7 dienas. Per šį laikotarpį Lietuvos paštas siuntą 1 kartą gali pakartotinai pristatyti į LP EXPRESS paštomatą. 

Saugumo reikalavimai pašto skyriuose
  • Darbuotojai dėvi apsaugines kaukes, klientų aptarnavimo langeliai apsaugoti specialiomis pertvaromis, patalpos reguliariai dezinfekuojamos ir vėdinamos.
  • Kiekviename pašto skyriuje ant durų iškabinti informaciniai plakatai, kuriuose parašyta, kiek vienu metu patalpoje gali būti aptarnaujama klientų. Prašoma laikytis šių reikalavimų, jeigu patalpoje jau yra tiek žmonių, savo eilės palaukti lauke. Taip pat labai svarbu laikytis saugaus atstumo nuo kitų klientų. Pašto skyriai dirbs įprastu grafiku.
  • Aptarnaujantis klientą darbuotojas stengiasi išlaikyti saugų metrų atstumą nuo kliento. Klientui priartėjus mažiau nei 1 metro atstumu, paprašo jį nutolti saugiu atstumu.
  • Aptarnaujantis darbuotojas iš kliento priima ir / ar atiduoda pinigus / dokumentus ištiestos rankos atstumu ir paprašo, kad klientas grąžintų dokumentus, duotų pinigus ištiestos rankos atstumu.
  • Klientų aptarnavimo specialistas stengiasi klientą aptarnauti greitai.