Svarbu! Esant dideliam siuntų srautui ir apribotam susisiekimui su užsienio valstybėmis, siuntų pristatymas Lietuvoje gali vėluoti iki 3 dienų, o užsienio siuntos gali vėluoti ir ilgiau.
Dalinamės atsakymais į dažniausiai užduodamus klausimus apie pašto veiklą šalyje esant ekspremaliai situacijai:
Informacija atnaujinta 2021 03 18
Nors Lietuvos paštas griežtai laikosi visų Vyriausybės numatytų saugumo reikalavimų ir rekomendacijų, deja, pandemija neaplenkia ir pašto darbuotojų.
Vos tik sužinoma apie darbuotojui nustatytą ligą, nedelsiant imamasi visų saugumo priemonių. Klientų bei darbuotojų saugumas šiuo metu yra svarbiausias, todėl kartais tenka keisti skyriaus darbą – kol patalpos dezinfekuojamos, skyriai laikinai nedirba, ieškant pavaduojančių darbuotojų arba dėl jų trūkumo, kartais trumpinamas skyrių darbo laikas; taip pat gali sutrikti ir laiškininkų darbas – apylinkės gali būti aptarnaujamos vėliau nei įprastai, t. y. laiškininkai korespondenciją bei siuntas gali pristatyti vėliau.
Suprantame, kad tai gali sukelti nepatogumų. Atsiprašome už juos. Kiekvieną kartą darome viską, kad įprasta pašto skyrių bei jiems priklausančių laiškininkų veikla būtų kuo greičiau atstatyta.
Lankantis Lietuvos pašto bei „PayPost" skyriuose bus būtina dėvėti apsauginę veido kaukę.
Be kaukių atvykę klientai bus neaptarnaujami ir paprašyti sugrįžti tik jas dėvint.
Paslaugos bus teikiamos įprastai, tačiau prašoma laikytis numatytų taisyklių. Kiekviename pašto skyriuje ant durų iškabinti informaciniai plakatai, kuriuose parašyta, kiek vienu metu patalpoje gali būti aptarnaujama klientų. Prašoma laikytis šių reikalavimų, jeigu patalpoje jau yra tiek žmonių, savo eilės palaukti lauke. Taip pat labai svarbu laikytis saugaus atstumo nuo kitų klientų. Pašto skyriai dirbs įprastu grafiku.
Registruotas pašto siuntas, išskyrus įvertintąsias pašto siuntas bei siuntas su procesiniais dokumentais, paštuose bus įteikiamos asmenims, kurie pateiks pranešimą arba parodys SMS žinutę. Pateikus pranešimą arba SMS, klientui nereikia rodyti asmens dokumento.
Pagal naujausius ribojimus, vienam žmogui patalpoje reikia užtikrinti 15 kv. m. plotą. Tai reiškia, kad skyriuose vienu metu galima aptarnauti perpus mažiau klientų, likusių maloniai prašoma palaukti už durų. Svarstomos įvairios alternatyvos, kaip skyriuose aptarnauti daugiau žmonių – priklausomai nuo poreikio, planuojama ilginti darbo laiką ir pritaikyti kitus procesus, kurie leistų aptarnauti klientus greičiau. Tačiau visiems sprendimas įgyvendinti reikia laiko – ne tik perorganizuoti procesus, bet ir rasti darbuotojus.
Visas siuntas – siunčiamas Lietuvoje ir užsienyje, registruotas ir ne („Su sekimu“ ir „Be sekimo“) galima formuoti Lietuvos pašto savitarnoje.
Tai yra geriausia alternatyva, nes suformavus siuntą internetu ir ją tinkamai supakavus, užklijavus siuntos lipduką (jį galima atsispausdinti ant paprasto balto lapo ir priklijuoti lipnia juosta), beliks siuntą atnešti į artimiausią pašto skyrių ir ją palikti tam skirtoje zonoje.
Klientai, suformavę siuntą internete, į pašto skyrių įleidžiami be eilės. Atsižvelgiant į šiandieninę situaciją, prašoma atkreipti dėmesį į ant pašto durų kabantį plakatą apie vienu metu patalpoje galimą žmonių skaičių. Jeigu tuo metu tiek žmonių jau yra, reikėtų palaukti kol vienas išeis ir bus galima įeiti nepažeidžiant saugumo taisyklių.
Duomenys atnaujinti kovo 18 d.
Visose nurodytose šalyse galimi siuntimo sutrikimai, į išskirtas valstybes tiek pašto, tiek LP EXPRESS siuntų laikinai nepriimame.
Detalesnę informaciją galite rasti ČIA.
Kainų skaičiuoklės informacija šiuo metu neatnaujinama.
Lentelėje nurodomos orientacinės siuntų trukmės (dienomis) į populiariausias kryptis. Situacija nuolat keičiasi, todėl kiekvienos siuntos pristatymo terminas gali skirtis nuo orientacinės trukmės.
GAVIMO ŠALIS |
SIUNTIMO TRUKMĖ PAGAL SIUNTIMO BŪDĄ |
|
PASIRAŠYTINAI |
SU SEKIMU |
|
JAV |
25-27 |
24-26 |
Vokietija |
7 |
7 |
UK |
14-16 |
14-16 |
Prancūzija |
11 |
9 |
Latvija |
7 |
6 |
Lenkija |
11 |
10 |
Italija |
18-20 |
15-17 |
Rusija |
18-20 |
|
Ispanija |
20-22 |
18-20 |
Norvegija |
13-15 |
|
Lietuvos paštas informuoja, kad kasdien sulaukiama vis daugiau oficialių pranešimų iš užsienio paštų apie galimus veiklos sutrikimus – dėl Covid-19 pandemijos antros bangos daugelis šalių susiduria su sunkumais, kurie tiesiogiai liečia pašto veiklą – auga siuntų kiekiai, o darbuotojų pajėgumai mažėja, dėl to galimi siuntų pristatymo vėlavimai. Nors didelių vėlavimų, kokie buvo pavasarį, šiuo metu nefiksuojame, apie galimus nesklandumus šalys jau pradeda pranešti. Tarp šių šalių: Danija, Latvija, Izraelis, Ispanija, Airija, Belgija, Italija, Graikija, Prancūzija, Lenkija, Čekija, Slovėnija.
Laisvėjant karantinui, nuo vasario 15 d., pirmadienio, grąžinamas įprastas registruotų siuntų bei laiškų pristatymas, kai jie įteikiami gavėjui į rankas. Kaip ir iki šiol, paslaugos teikiamos laikantis visų saugumo reikalavimų, klientai aptarnaujami laikantis principo „iki slenksčio“.
Tuo atveju, jeigu gavėjo nebus namuose, registruotas laiškas ar siunta bus nukreipta į gavėjo adresui priskirtą pašto skyrių, kai kurios siuntos, ant kurių nurodytas gavėjo mob. tel. nr., bus nukreiptos į artimiausią LP EXPRESS paštomatą – gavėjui apie gautą siuntą bus paliktas popierinis pranešimas (jeigu siunta nukreipta į pašto skyrių) arba trumpoji SMS žinutė.
Mobilieji laiškininkai, aptarnaujantys kaimo vietovių gyventojus, į pašto dėžutes netelpančias, įvertintąsias, išperkamąsias siuntas, siuntas su įteikimo pranešimais, žymomis „Įteikti asmeniškai“, siuntas su procesiniais dokumentais, siuntinius taip pat įteiks „iki slenksčio“. Neradus gavėjo namuose ar biure, mobilusis laiškininkas paliks pranešimą, kad gavėjas galėtų užsisakyti pakartotinį pristatymą.
Gavėjas už siuntas, įteiktas per saugų atstumą, turi pasirašyti Mobilaus laiškininko skenerio langelyje arba pateikti asmens dokumentą (ID kortelę/pasą/vairuotojo pažymėjimą) ir padiktuoti 4 paskutinius dokumento numerio skaičius. Mobilus laiškininkas parašo vietoje įrašo kliento pateiktus dokumento numerio skaičius.
Mobilieji ir motorizuotieji laiškininkai, esant poreikiui, pristato LP EXPRESS siuntas.
Galimi trys kurjerinės siuntos pristatymo variantai:
Atsiimant siuntą iš kurjerio, identifikacija galima:
Siuntos su išperkamuoju mokesčiu (COD) galės būti apmokamos tiek grynais, tiek banko kortele. Rekomenduojama naudotis mokėjimo kortele, kuri turi bekontakčio mokėjimo galimybę.
LABAI SVARBU, jeigu esate saviizoliacijoje, jokiu būdu neatidarykite durų pašto darbuotojams, pats neikite atsiimti siuntos.
Jei klientas yra saviizoliacijoje, jis privalo apie tai informuoti kurjerį. Tokiu atveju, siunta bus palikta prie gavėjo durų slenksčio. Apie paliktą siuntą kurjeris gavėją informuos skambučiu, kurio metu, kaip patvirtinimo, paprašys padiktuoti SMS žinute atsiųstą siuntos atsiėmimo kodą Jeigu toks pristatymo būdas gavėjui nebus tinkamas, su kurjeriu bus galima susitarti dėl siuntos pristatymo į artimiausią LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalą ar dėl pakartotinio pristatymo pasibaigus saviizoliacijai.
Saviizoliacijoje esantiems gavėjams siuntos su išperkamuoju mokesčiu (COD), taip pat sveriančios daugiau nei 30 kg, nepristatomos.
SUNKIOS/DIDELĖS SIUNTOS. Siuntos, kurioms reikalingi krovos darbai, gyventojams pristatomi tik iki lauko durų. Klientai siuntos užnešimu turėtų pasirūpinti patys – kurjeris, prieš pristatydamas siuntą, telefonu informuos gavėją, kad siuntą reikės atsiimti lauke – siunta bus iškrauta iš automobilio ir paruošta pristatymui prie lauko/laiptinės durų. Primenama, kad atsiimant siuntą, nesvarbu, lauke ar atidarius namų duris, reikia laikytis saugaus atstumo, dėvėti nosį bei veidą dengiančią apsauginę kaukę.
Siuntos saugojimo logistikos centre laikas – siunta bus saugojama 7 dienas. Pristatymo detalės derinamos kurjeriui susisiekus su gavėju telefonu.
Kurjeriui draudžiama vaikščioti po siuntėjo/kliento patalpas. Jei siuntų nebus galima paimti laikantis saugaus atstumo, kurjeris gali atsisakyti paimti siuntas.
Verslo klientams rekomenduojame: skirti atskirą zoną siuntų priėmimui bei išsiuntimui. Klientų aptarnavimas neturėtų užtrukti ilgiau kaip 15 min.
Laiškininkas išmoka klientui pensiją ar išmoką, pinigus klientui įdėdamas į voką kartu su kvitu. Voką su pinigais ir kvitu klientui įteikia per ištiestos rankos atstumą bei paprašo, kad klientas ant kvito pasirašytų savo rašikliu bei kvitą grąžintų taip pat per ištiestos rankos atstumą.
Mes norime, kad siuntą gautumėte kuo greičiau, todėl užsipildžius gavėjo pasirinktam LP EXPRESS terminalui, siunta bus nukreipiama į artimiausią laisvą LP EXPRESS siuntų paštomatą. Gavėjai apie pokyčius bus informuoti SMS žinute.
Dėl padidėjusio siuntų kiekio ir terminalų apkrovos galimybės perdėti siuntą į kitą terminalą nėra.
Neatsiėmus siuntos per 72 valandas LP EXPRESS savitarnos terminalų siuntos bus saugomos 7 dienas. Per šį laikotarpį Lietuvos paštas siuntą 1 kartą gali pakartotinai pristatyti į LP EXPRESS paštomatą.